Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2020-11-09 12:24:13

Mobilne węzły łączności na potrzeby I fazy Wisły

     Resort obrony narodowej poinformował dzisiaj redakcję, że 30 września br. rozpoczęło się postępowanie, którego celem jest nabycie mobilnych węzłów łączności MCC (Mobile Communication Centers) na potrzeby I fazy programu obrony powietrznej średniego zasięgu kr. Wisła. Ze względu na występowanie podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z jednym Wykonawcą, tj. Wojskowymi Zakładami Łączności Nr 1 S.A.

Jelcz C882.57 CSS Fot. PGZ S.A.

 Planowane do zakupu MCC mają zostać zbudowane na podwoziu Jelcza P882.57 z układem napędowym 8x8. Z wykorzystaniem tego typu podwozia dla I fazy programu Wisła zamówiono już wcześniej dostawy 33 szt. ciągników siodłowych Jelcz C882.57 CSS (na zdjęciu) oraz 36 szt. transporterów specjalnych Jelcz P882.57 TS, w tym 8 szt. przeznaczonych do budowy samochodów transportowo-załadowczych (STZ). Fot. PGZ S.A. 

  Mobilne węzły łączności planowane są do pozyskania w ukompletowaniu wraz z podwoziami Jelcz P882.57. Będą służyły do zapewnienia łączności pomiędzy systemem kierowania i dowodzenia IBCS, a narodowymi oraz sojuszniczymi systemami dowodzenia, a także do łączności wewnętrznej w ugrupowaniu.

  Przewiduje się, że umowa na dostawy zostanie zawarta w I połowie 2021 roku, jednak dokładny termin jej podpisania uzależniony jest od przebiegu negocjacji z Wykonawcą. Koszt zamówienia będzie mieścił się w łącznym budżecie 4,75 mld USD zaplanowanym na realizację I fazy programu Wisła. 

MCC Fot. PGZ.S.A.

  Wizualizacja możliwej koncepcji budowy mobilnego węzła łączności MCC na podwoziu 3-osiowej ciężarówki Jelcz P662D.42 prezentowana kilka lat temu przez PGZ S.A. Na potrzeby I fazy programu Wisła MCC planuje się zbudować na bazie 4-osiowego Jelcza P882.57, jednak sama koncepcja pojazdu z zamontowanym na podwoziu rozkładanym wysokim masztem powinna być podobna. Grafika z prezentacji PGZ S.A.

(TD)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Airbus Helicopters H160M Guépard – przyszłość francuskiej floty śmigłowców

Airbus Helicopters H160M Guépard – przyszłość francuskiej floty śmigłowców

Zainicjowana pod koniec czerwca 2020 roku przez Inspektorat Uzbrojenia faza dialogu technicznego dotycząca programu Perkoz skłania do przyjrzenia s...

więcej polecanych artykułów