Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2017-11-19 08:17:36

Pierwszy lot nowego rosyjskiego AWACS-a

     W dniu wczorajszym (18 listopada) z lotniska TANKT im. Bieriewa w Taganrogu do pierwszego lotu wystartował prototyp nowego samolotu powietrznego dozoru A-100.


  Nowe pokolenie, następca dobrze znanego samolotu (systemu) A-50/A-50U (17 samolotów bazowanych w Iwanowie), oparty został o płatowiec Ił-76MD-90. W przypadku prototypu maszynę o numerze 78651 i nazwie własnej Uljanowsk. Egzemplarz ten powstał w zakładach Awiastar-SP i przekazany został w listopadzie 2014 roku dla TANKT, właśnie pod zabudowę pod nową generację rosyjskiego AWACS-a.

  A-100 powstaje w ramach projektu Premier zapoczątkowanego kontraktem z 8 czerwca 2006 roku, planowane wdrożenie maszyny do służby liniowej przewidywane jest na 2020 rok. Główną rolę w projekcie odgrywa koncern Wega. Praca była prowadzona etapowo. W październiku ubiegłego roku odbył się pierwszy lot latającego laboratorium A-100LL zrealizowany za pomocą przebudowanego samolotu A-50, także z lotniska Taganrodzkiego Lotniczego Kompleksu Naukowo-Technicznego (TANTK). A-50 wyposażono do badań i testów pokładowego systemu radiotechnicznego, od kwietnia br. laboratorium lata już z elementami systemu. Początek testów radaru z wykorzystaniem prototypu właściwego A-100 planowany jest na marzec 2018 roku. Obecnie Ujanowsk będzie wykonywał loty sprawdzające charakterystyki aerodynamiczne, możliwe są zaburzenia w wyniku instalacji dodatkowych anten.

  Opracowana stacja radiolokacyjna działać ma w paśmie S, charakteryzować się skanowaniem metodą elektroniczną przy wiązce pionowej i mechaniczną przy poziomej. Ulokowana tradycyjnie nad kadłubem antena radaru wykonywać ma dwanaście obrotów na minutę. Charakterystykę pracy A-100 można przybliżyć po danych upublicznionych przy okazji wersji eksportowej A-100E. Radar będzie w stanie śledzić do 300 obiektów w przykładowej odległości 215 (SPO 1 metr kwadratowy) czy 650 km (duży bombowiec na wysokim pułapie). A-100E ma być zdolny do przebywania przez 6 godzin w powietrzu w odległości 1000 kilometrów od bazy.

(Red.)

fot. OAK




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Serbska haubica samochodowa SORA

Serbska haubica samochodowa SORA

W ostatnich latach nastąpił silny rozwój samochodowych dział samobieżnych, które stały się ciekawą alternatywą dla haubic gąsienicowych. Rozwój koł...

więcej polecanych artykułów