Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2019-09-25 08:28:46

Początek prób tankowania śmigłowca z A400M

     24 września Airbus poinformował o przeprowadzeniu pierwszych prób tankowania w locie śmigłowca H225M z pokładu samolotu transportowego A400M. Prróby przeprowadzone zostały na południu Francji. Prowadzono je w warunkach dziennych. A400M przeprowadził 51 kontaktów na sucho, bez podawania paliwa. Wspomniane testy były niezbędne do potwierdzenia zdolności A400M do zadań polegających na tankowaniu śmigłowców w powietrzu. Działania te koordynowało francuskie centrum prób w locie „DGA Essais en vol”.

  H225M w czasie prób połączenia z A400M. Fot. DGA   

   Wspomniane próby prowadzono na wysokościach od 300 do 3000 m, przy prędkościach lotu do 195 km/h. Zgodnie z komunikatem służb prasowych Airbusa testy miały potwierdzić pozytywne wyniki poprzednich lotów formacji samolotu i śmigłowca przeprowadzonych na początku 2019 roku. Harmonogram prób przewiduje, że pod koniec 2019 roku dojdzie do pierwszych prób podawania paliwa. Ostateczna stateczną certyfikacja ma zostać przeprowadzona w 2021 roku.

   W czasie wspomnianej serii prób, ramach w ramach studium wykonalności dla przyszłego śmigłowca wielozadaniowego francuskich sił zbrojnych H160M Guépard,  przeprowadzono również pierwsze loty formacji A400M i śmigłowca H160. Odbyły się one na wniosek francuskiej Agencji ds. Zakupów Uzbrojenia (Direction générale de l'armement - DGA).

   Przed przystąpieniem do prób z tankowania śmigłowców konieczne było wprowadzenie modyfikacji systemu tankowania obejmujących wydłużenie przewodów podających paliwo z 22 do 37 m. Nowe przewody mają również mniejszą średnicę. to z jednej strony powoduje, że bez zmian pozostała ich całkowita masa, z drugiej zaś strony wiąże się to jednak z ograniczeniem przepływu paliwa. Skutkiem tego sama operacja przetaczania paliwa będzie trwała dłużej niż pierwotnie przewidywano. Prowadzone w 2016 roku testy dowiodły, że wykorzystanie krótszych przewodów do tankowania jest niemożliwe ze względu na ich niestabilność powodowaną przez wiry generowane przy wysuniętych w czasie tankowania spojlerach skrzydłowych.

(MG)

 




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Bojowy wóz rozpoznawczy Svatawa (BWR-1S/BPzV/BPsV)

Gdy w armiach potencjalnego przeciwnika - NATO, w latach 80-tych XX wieku rozpoznanie ogólnowojskowe realizowano poprzez kołowe czy to gąsienicowe ...

więcej polecanych artykułów