Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2020-07-21 15:00:03

Nowości programu FCAS/Tempest

     20 lipca 2020 roku, a więc w dniu, w którym powinny rozpoczynać się anulowane targi Farnborough, doszło do podpisania umów między BAE Systems, a nowymi partnerami przemysłowymi programu samolotu wielozadaniowego nowej generacji Tempest. Wśród firm, które podpisały porozumienia o współpracy, znalazły się północnoirlandzki dział firmy Bombardier, GKN, Martin Baker, Qinetiq, a także brytyjskie oddziały Collins Aerospace, GE Aviation oraz Thalesa.

Prace w ramach programu Tempest/FCAS trwają, czego świadectwem jest zaangażowanie weń nowych partnerów przemysłowych. Grafika BAE Systems

   W ramach wspomnianego programu z BAE Systems współpracują również od pewnego czasu firmy Leonardo, MBDA oraz Rolls-Royce. Również 20 lipca szwedzka firma Saab poinformowała o planach utworzenia nowego centrum FCAS (Future Combat Air Systems) w Wielkiej Brytanii. Będzie ono ośrodkiem skupiającym działania Saaba w brytyjskim programie FCAS. Saab jest zaangażowany w budowanie długoterminowej współpracy ze Zjednoczonym Królestwem, związanej z programem FCAS, inwestując wstępnie 50 milionów GBP. Przypomnijmy, że Wielka Brytania i Szwecja podpisały w lipcu 2019 roku memorandum w sprawie prac przy rozwoju programu FCAS. Saab, w ścisłej relacji z Ministerstwem Obrony Szwecji, koordynuje szwedzki komponent przemysłowy w programie FCAS. Trwają ustalenia dotyczące przyszłej lokalizacji wspomnianego centrum FCAS.

   Kilka dni temu poinformowano również o zakończeniu przez brytyjskie Defence Science and Technology Laboratory trwającej rok, wstępnej fazy programu Project Mosquito. Ma on doprowadzić do powstania demonstratora BSP mogącego współpracować z platformami załogowymi. Program jest częścią większego projektu Lightweight Affordable Novel Combat Aircraft (LANCA), który został włączony do programu FCAS. Głównym celem LANCA jest opracowanie bezzałogowego „lojalnego skrzydłowego”. W pierwszej fazie Project Mosquito wzięły udział firmy Blue Bear Systems Research, Boeing Defence UK, oraz Callen-Lenz. Druga faza programu ma obejmować dalsze doskonalenie projektów oraz ograniczony program prób w locie. Rozpoczęcie prób BSP opracowanych przez konkurujące ze sobą zespoły spodziewane jest w 2022 roku. Druga faza programu Mosquito ma natomiast zostać zakończona w połowie 2023 roku.

Red.




Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Kolejne zamówienie na BSP FlyEye

Kolejne zamówienie na BSP FlyEye

Agencja Uzbrojenia 17 lutego br. podpisała z firmą WB Electronics S.A. umowę wykonawczą o wartości 57,6 mln PLN brutto na dostawę 7 kolejnych zesta...

więcej polecanych artykułów