Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2020-08-03 20:40:05

Hiszpańskie zamówienia antykryzysowe

     Efektem spotkania do którego doszło w ubiegłym tygodniu między premierem Hiszpanii, Pedro Sanchezem oraz dyrektorem wykonawczym Airbusa Guillaume Faury, ma być pakiet środków mających wspomóc sektor lotniczy w dobie kryzysu i pozwolić na zmniejszenie presji na redukcję zatrudnienia. Przed opublikowaniem wspólnego komunikatu Airbus zakładał redukcje zatrudnienia w Hiszpanii na poziomie 900 pracowników, przy czym była to część większego planu ograniczenia liczby zatrudnionego personelu, w sumie o 15000 osób. Plan pomocowy zakłada m.in. zakontraktowanie kilkudziesięciu samolotów i śmigłowców.


   Wśród maszyn, które zobowiązał się zakupić hiszpański rząd znajdować mają się m.in. trzy egzemplarze A330 przebudowanych do konfiguracji maszyn transportowo-tankujących (MRTT) oraz cztery egzemplarze C295 w morskim wariancie patrolowym. Ponadto uruchomiony miałby zostać wspólny program Ministerstwa Obrony oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, który objąłby w pierwszej fazie zakup 36 śmigłowców H135. Maszyny miałyby zostać przeznaczone dla formacji podległych obu ministerstwom. Ponadto, w drugiej fazie, liczba zamówionych maszyn mogłaby zostać zwiększona o kolejne 23 śmigłowce tego samego typu. Dodatkowo, w ciągu kolejnych sześciu lat Ministerstwo Spraw Wewnętrznych miałoby zamówić także cztery śmigłowce H160. Zadeklarowano również uruchomienie drugiej fazy programu lotniczego systemu bojowego FCAS. Przyspieszone miałyby być płatności w ramach programu zakupu samolotów transportowych A400M. Pomoc zawiera ułatwione finansowanie w ramach obecnego kontraktu na zakup śmigłowców NH90. Analizie poddana ma zostać także koncepcja uruchomienia programu nowego samolotu szkolenia zaawansowanego. Przy czym program miałby być otwarty również dla Francji i Niemiec. Podkreślono znaczenie programów modernizacji śmigłowca Tiger (wariant Mk 3) oraz programu europejskiego BSP E-MALE. Airbus Helicopters Spain miałby również brać bezpośredni udział w opracowaniu wariantu H160 przeznaczonego dla służb policyjnych, jak i przejmować kompetencje w zakresie projektowania tylnej części kadłubów śmigłowców.

(MG)

fot. Airbus Helicopters




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Bezzałogowy General Atomics MQ-1C Gray Eagle

Rok 2002 przyniósł dwa bardzo istotne wydarzenia dla przyszłości floty systemów bezzałogowych US Army. Jednym z nich było rozpoczęcie dostaw, pocho...

więcej polecanych artykułów