Serwis używa cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.
zamknij   

szukaj

2019-09-19 11:22:00

BAE Systems z kontraktem na M88A3

     17 września poinformowano o zawarciu przez Dowództwo Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych (U.S. Army) umowy na modernizację wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 do wariantu M88A3. Umowa podpisana z BAE Systems ma wartość wartości 318 milionów USD i powinna zostać zrealizowana w ciągu 44 miesięcy. W wyniku jej realizacji BAE Systems dostarczy 8 prototypowych wozów, które następnie zostaną poddane testom. Modernizacja umożliwi pojedynczemu M88A3 samodzielne holowanie najnowszych wariantów czołgów Abrams, których masa, wraz z kolejnymi modernizacjami uległa istotnemu zwiększeniu.

 8 prototypowych M88A3 powinno zostać dostarczonych US Army do 2022 roku. Fot. BAE Systems

   Prototyp M88A3 zaprezentowany został przez BAE Systems jesienią ubiegłego roku. W wozach doprowadzonych do standardu M88A3 modernizacji poddany zostanie układ napędowy, zawieszenie oraz gąsienice. Zwiększeniu ulegnie również prędkość pojazdu. Poprawie ma ulec także jego niezawodność. M88A3 otrzymał również siódme koło jezdne zmniejszające nacisk na podłoże oraz nowe zawieszenie hydropneumatyczne, które umożliwia zablokowanie gąsienicy w celu uzyskania lepszej kontroli nad Herculesem podczas odzyskiwania pojazdów pancernych. BAE Systems proponuje m.in. zastąpienie dotychczasowego silnika stosowanego na M88A2 nową jednostką napędową C32 ACERT o mocy 1300 KM dostarczoną przez firmę Caterpillar. W przeciwieństwie do stosowanych na M88A2 silników Continental AVDS-1790-8CR, nowa jednostka napędowa chłodzona jest nie powietrzem, a cieczą. Ponadto w zmodernizowanych wozach zastsowany miałby zostać układ przeniesienia napędu zapożyczony z czołgów Abrams. M88A3 ma również dysponować poprawionym opancerzeniem.

   Umowa została zawarta w ramach prcedury Other Transactional Authority (OTA). Prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone w zakładach BAE Systems w Yorku w Pensylwanii, Aiken, w Karolinie Południowej, Anniston, w Alabamie i Sterling Heights, w Michigan.

(MG)




powered by Disqus

Rejestracja

Funkcja chwilowo niedostępna

×

Logowanie

×

Kontakt

×
Śmigłowiec HAL Dhruv

Śmigłowiec HAL Dhruv

Indyjski przemysł lotniczy rozpoczął swą przygodę ze śmigłowcami pod koniec lat sześćdziesiątych. Wtedy to, zakłady Hindustan Aeronautics Limited (...

więcej polecanych artykułów