2016-04-06 15:16:30
Remonty i modyfikacje rozpoznawczych BWR-1
W ubiegłym roku 1. Regionalna Baza Logistyczna z Wałcza przeprowadziła dialog techniczny dotyczący remontów konserwacyjnych oraz modyfikacji bojowych wozów rozpoznawczych BWR-1S i BWR-1D. W sumie wojsko dysponuje 38 takimi pojazdami, wykorzystywane są m.in. w 15. Brygadzie Zmechanizowanej i 18. Pułku Rozpoznawczym.
Dialog techniczny ogłaszano dwukrotnie, w pierwszym przypadku nikt nie wyraził zainteresowania polskimi gąsienicowymi wozami rozpoznawczymi. W ostatnim dniu marca 1. RBLog ogłosiła początek postępowania na remonty i modyfikacje BWR-1S/D, które przperowadzone mają być w latach 2016-2019. Zainteresowani mają czas na składanie wniosków do dnia 5 maja br. O wyborze wykonawcy usługi zdecydują dwa kryteria, najniższa cena (70 punktów) oraz stosunkowo wysoko ocenianiy czas trwania gwarancji (30 pkt). Plan remontów i modernizacji BWR-1S/D nie jest nowy, od zeszłego roku wiadomo, że mają otrzymać nowe stacje radiolokacyjne pola walki. Dodatkowe kierunki prac to - można przypuszczać - typowy dla rodziny BWP-1 montaż pasywnych przyrządów optycznych oraz nowe środki łączności. Dla projektu dużym wyzwaniem jest przede wszystkim zastąpienie sowieckiej stacji PSNR-5K i dostosowanie BWR-1 do nowych systemów tej klasy. Postępowanie na nową generację radarów pola walki Inspektorat Uzbrojenia już prowadzi od kilku miesięcy. Docelowo wojsko oczekuje około 150 wozów rozpoznawczych kryptonim Żuk.
Opis wozu BWR-1S Swatawa w portalu Dziennik Zbrojny